Factorii care influențează INTELIGENȚA copiilor. Noi evoluții: Teoria celor 7 inteligențe

Distribuie daca ti-a placut!

Având la bază studiile lui Franz J. Mönks, profesor de psihologia dezvoltării la Universitatea Radboud din Nijmegen (Olanda), cunoscut în Europa ca pionier în cercetarea supradotării, materialul de astăzi vizează aprofundarea modelului „interdependenței triadice”: Capacitate+Creativitate+Motivație

O dotare specială a unui copil poate să apară în cadrul abilităților motorii, sociale, artistice și intelectuale înalte. Deseori, aceste forme de dotare apar împreună, notează profesorul Franz J. Mönks în cartea „Copilul nostru este supradotat” (Polirom, 2017). Există și talente deosebite într-un anumit domeniu sau în mai multe domenii – de exemplu, muzica. Nu este suficient să se dispună de aptitudini în unul sau mai multe domenii. Orice aptitudine – medie sau extraordinară – are nevoie de încurajare și promovare pentru a se putea dezvolta. Solul cel mai potrivit și mai fertil este mediul social, consideră Mönks.

Supradotarea poate fi recunoscută numai atunci când aceasta se manifestă, adică dacă se regăsește în performanțe deosebite. Și asta pentru că nici copiilor supradotați nu le este ușor să-și manifeste aptitudinile speciale.

Supradotarea sau, mai precis, supradotarea intelectuală cuprinde, în sensul folosit aici, cel puțin următoarele trei trăsături de personalitate:

– Capacități intelectuale înalte;

– Creativitate;

– Motivație

citeste continuarea

  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.