Întrebări pe care trebuie să le pui constructorului de site

Distribuie daca ti-a placut!

E bine să apelăm la cunoscuți sau la o firmă de profesioniști?
Răspunsul diferă în funcție de cercul de prieteni sau de bugetul alocat. Prima variantă va fi probabil mai ieftină dar poate să te coste mai mult pe termen mai lung. Indiferent pentru care variantă optezi, iată ce trebuie să afli dacă vrei ca persoană respectivă să se ocupe de viitorul site-ului tău.
Pentru început trebuie să afli care este backgroundul celui care îți va face proiectul. Prin urmare, una din primele întrebări ar trebui să fie:

Ce experiență aveți?
Verifică informațiile și vezi dacă îți place rezultatul. Dacă are cel puțin 3 proiecte la activ poți trece la următoarele întrebări- Oferiți garanții de calitate? urmată de

Cât costă toată afacerea?
Cea mai importantă întrebare, pe care nu e bine s-o pui chiar din prima dar, cu siguranță nici ultima. În funcție de răspuns, discuția poate continua sau nu. E bine să ai cât de cât idee dinainte cam care sunt costurile la care să te aștepți. Dacă te adresezi unei agenții sau unui dezvolatator cu experiență, discută bugetul cât mai devreme; un site făcut de profesioniști costă mult, și n-are sens să pierdeți vremea reciproc dacă nu ai un buget suficient de consistent.

Găzduiți siturile pe care le faceți sau ce fel de hosting oferiți?
Această este o întrebare extrem de importantă. Un hosting de calitate are anumite caracteristici specifice, iar un client nu va avea, de obicei, expertiză tehnică necesară pentru a le identifica pe acestea.

Cât durează proiectul?
Adică fix cuvântul ăla care te stresează uneori și pe tine – DEADLINE! Trebuie să fim conștienți de durata procesului de creație, să înțelegem pașii, de la etapele inițiale până la lansarea site-ului web.

Oferiți mentenanță? Ce alte servicii mai oferiți?
Unele firme pot include design de logo-uri, servicii social media, servicii SEO, hosting, nume de domenii etc. Întocmește o listă cu tot ceea ce căutați de la designer, si vezi care este oferta.

Dacă ești de acord cu prețul și deadline-ul propus și dorești să se ocupe în continuare de site trebuie să mai afli următoarele:

Licența codului permite (mie sau firmelor cu care colaborez) să modific codul?Dacă nu ai acces la cod, sau dacă nu ai voie să faci modificări, căută altceva.

În ce limbaj va fi scris site-ul?
Dacă firma folosește un limbaj obscur, nu vei găsi mulți programatori să te ajute pe viitor. În România, cele mai folosite limbaje sunt PHP și JavaScript; în zona corporate se folosește mult Java, iar startup-urile folosesc tot mai des Pyhton.

Ce planuri de securitate oferiți?
Să nu uităm de hackeri, acești dușmani moderni invizibili care ne atacă atunci când ne este lumea mai dragă. Prin urmare, trebuie să afli dacă dacă site-ul folosește, de exemplu, un firewall de software. Au reparat site-uri hackuite? Știu care sunt cele bune practici de codificare pentru a preveni atacurile de tip SQL? Care sunt planurile și recomandările lor de back-up?

Site-ul va fi compatibil cu dispozitivele mobile?
Având în vedere că peste 70% din trafic vine din surse mobile, e aproape vital să te asiguri că site-ul este accesibil și prin intermediul acestora, nu crezi?

Ce informații trebuie să ii furnizezi tu
Furnizează informații cât mai detaliate. Încearca să definești toți termenii discuției (se poate că o sintagma banală, precum “site de prezentare” să aibă înțelesuri foarte diferite pentru voi și pentru dezvoltatorii web). Eventual încearcă să găsesti un site similar cu ceea ce dorești (dar nu cere să ti se construiască un nou Facebook ).
N-ar strica nici să întocmești o listă de situri concurente pentru a își face o idee cât mai exactă.

 

sursa: doer.ro

Facebook Comments
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.