Autoturism automatic vs manual?

Distribuie daca ti-a placut!
  • Despre diferite tipuri de cutii de viteze de vânzare
  • Nu toate cutiile de viteze care schimbă singure sunt automate
  • Ce alegem o transmisie automată sau manuală?

Ar trebui să obțineți o cutie de viteze automată sau manuală la următoarea mașină? Este o întrebare simplă dacă doriți să lăsați mașina să schimbe viteza sau să preiei controlul?

Din nefericire, alegerea între o cutie de viteze automată sau manuală nu este atât de simplă.

Cutia de viteze manuală este simplă – schimbați manual angrenajul cu ambreiajul și cutia de viteze.

Dar multe mașini etichetate ca „automate” nu sunt simple. Acestea ar putea schimba automat vitezele, dar nu toate sunt echipate cu cutii de viteze automate „tradiționale”. În multe mașini automate puteți schimba manual viteza.

Ce este o cutie de viteze manuală?

  • De obicei, mai puțin costisitoare decât automatele
  • Șoferul aflat în plin control al selecției de viteze
  • Poate deveni obositor în traficul urban de oprire

În mod obișnuit cu cinci, șase sau chiar șapte trepte de viteză, cutiile „manual” sunt operate exclusiv de șoferul care selectează raportul în care doresc să se afle.

Angrenajele sunt modificate manual cu pedala de ambreiaj acționată cu piciorul stâng, pe măsură ce se efectuează fiecare schimbare. Șoferii entuziaști tind să jure cu cutii de viteze manuale, pretinzând în mod regulat că oferă o mai mare implicare în mașină.

Ce este o cutie de viteze automată?

  • Unitate relaxată cu opțiune pentru suprasarcină manuală în multe mașini
  • De obicei, mai scump decât manualele
  • Multe sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât omologii lor manuali

Autovehiculele care schimbă automat viteza prin deplasarea selectorului în poziția D pentru Drive pot fi considerate ca fiind automate, dar aproape toate le permit șoferului să schimbe manual viteza.

Acest lucru se efectuează de obicei prin deplasarea manetei de viteze către simbolurile „+” și „-” sau prin acționarea paletelor în sus și în jos în spatele volanului. Producătorii dau acestor sisteme diferite nume și, uneori, confuz, „semi-automate”.

Aceste cutii de viteze automate ar putea fi unul dintre următoarele tipuri, în funcție de mașina la care sunt echipate.

Ce este o cutie de viteze tradițională automată?

Folosind o componentă denumită un convertor de cuplu în loc de ambreiaj, aceste cutii de viteză au tendința de a oferi schimbări rapide și relaxate ale treptelor de viteză, în timp ce mașina alege cel mai bun raport, având în vedere viteza, turația motorului și nivelul accelerației.

Datorită greutății lor, automatele tradiționale sunt de obicei găsite în mașini mai mari, cu cele mai recente modele având până la nouă viteze.

Ce este cutia de viteze CVT?

Dezvoltate pentru prima oară la sfârșitul anilor 1960, cutiile de viteze cu transmisie continuă cu transmisie continuă (CVT) sunt multumite de încredere și nu se mai limitează doar la mașinile de mici dimensiuni.

În esență, există o singură treaptă, dar prin modificarea dimensiunii unei curele de transmisie, ea poate reproduce în mod artificial diferite rapoarte. CVT-urile sunt foarte netede, dar pot accelera motorul la viteză mare atunci când se accelerează. Mulți hibrizi sunt echipați cu acest tip de cutie de viteze.

Ce este un ambreiaj automat?

În termeni simpli, ceea ce arată ca o pârghie de viteze automată este atașată la o cutie de viteze manuală convențională cu ambreiajul acționat electronic și nu cu piciorul stâng al șoferului.

Acestea sunt destul de populare pentru că sunt ușoare și mult mai ieftine decât o mașină tradițională automată. Principalul dezavantaj este că schimbările treptelor de viteză pot fi uneori jignite și software-ul nu poate decide destul de repede ce unelte să fie înăuntru.

Ce este un ambreiaj dual-automatizat sau un ambreiaj twin?

În esență, același lucru din nou, dar cu două ambreiaje, ceea ce face ca schimbările de viteză fără sudură să rivalizeze cele mai bune automate tradiționale pentru netezime.

Și ele sunt rapide – modificările operate de șofer pot fi efectuate mai repede decât pot cu o cutie de viteze manuală regulată. Volkswagen DSG și cutia de viteze PDK ale Porsche sunt câteva dintre exemplele mai cunoscute ale acestui tip de transmisie.

Este o cutie automată mai eficientă?

Cu ani în urmă, când automatizarea avea tendința de a fi echipată cu cutii de viteze cu turație redusă, consumul de combustibil era îngrozitor în comparație cu omologii lor manuali. Acum, cu monitorizarea electronică a eficienței mașinii și cu mai multe trepte de viteză la îndemână, automatele sunt în mod frecvent mai economice decât versiunile manuale. Cu o eficiență sporită a consumului de combustibil se obțin și emisii reduse de CO2

Fiat 500 TwinAir
Manuală cu cinci trepte: 100kmh, 110g / km CO2
Automată cu cinci trepte: 100kmh, 105g / km CO2

BMW 320d
Manuală cu șase trepte: 115kmh, 102g / km CO2
Automată cu opt viteze: 120kmh, 99g / km CO2

Porsche Boxster
Manuală cu șase trepte: 60mpg, 168g / km CO2
PDK cu șapte viteze automate : 68mpg, 158g / km CO2

Este mai interesant să aveți o cutie de viteze manuală?

Mulți spun că, cutii de viteze automate implică șoferi entuziaști mai puțin în experiența globală. Dar, cele mai multe super-masini (automobile sportiv de lux sau de înaltă performanță) nu au o cutie de viteze manuală ca opțiune. Ferrari nu oferă cutii de viteze manuale pur și simplu pentru că cererea a scăzut.

Ce tip de cutie automată are mașina dvs.?

Ceea ce este esențial este că, atunci când alegeți mașina următoare, aflați exact ce fel de automate vă sunt oferite. Asigurați-vă că sunteți mulțumiți de modul în care conduceți, atât atunci când alegeți treptele de viteză cât și când preluați controlul. Amintiți-vă, în majoritatea cazurilor, optarea pentru o mașină automată înseamnă și un preț mai mare.

 {gallery}cars{/gallery}

Facebook Comments
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.